Ekspresowe placuszki z chia to konkurent dla kanapek. Czas wykonania: ekspresowo. Sprzątanie: niewiele. Smak: dodatki o jakich marzysz. na słodko, na słono, z owocami, z kawiorem (np. z alg)… No i samo zdrowie. Jak zrobić? Przepis podstawowy.

Składniki

  • 4 łyżki chia
  • 3/4 szklanki mleka roślinnego dowolnego. Jeśli placuszki mają być wytrawne pamiętaj, żeby dodać mleko o niesłodkim smaku, np. sojowe
  • 5 czubatych łyżek mąki gryczanej + 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • pół łyżeczki sody lub proszku do pieczenia
  • tłuszcz do smażenia ( u mnie olej kokosowy)
  • opcjonalnie: banan lub ksylitol

Przygotowanie:

  1. Chia zmiksować z mlekiem roślinnym i zostawić na 10 minut.
  2. Dodać mąki i proszek, wymieszać.
  3. Ciasto powinno mieć gęstą konsystencję, jak gęste ciasto na naleśniki. Jeśli wydaje się za rzadkie – dodać mąki gryczanej.
  4. Smażyć na dobrze rozgrzanej patelni, przewracać dopiero jak z jednej strony się już zarumienią.
  5. Mi nawet bardziej smakowały na zimno. Placki mają dość neutralny smak (żeby nie powiedzieć, że są prawie bez smaku). Ale to celowo, bo sekret tkwi w dodatkach. Możesz użyć ich zamiast placków ziemniaczanych z sosem, możesz zjeść z owocami i syropem klonowym (tak jak ja), albo z czym masz ochotę.

Smacznego!

 

Inne placuszki chodzą ci po głowie? Spojrzyj tutaj!