Wegańskie pierogi leniwe to kolejna propozycja w stylu: jak zrobić coś, co składa się z twarogu, jajek i mąki pszennej w wersji bez nabiału  glutenu. U nas w domu leniwe pierogi były propozycją szybkiego obiadu lub kolacji. Zamiast twarogu można z powodzeniem użyć tofu, ale trzeba kilku dodatków, które podkręcą smak: masło orzechowe, jabłko, cynamon.

Wegańskie pierogi leniwe – składniki

  • kostka tofu o neutralnym smaku
  • 1 łyżka mąki lnianej (czyli po prostu zmielonego siemienia lnianego)
  • pół szklanki mąki ryżowej
  • 1 jabłko starte na tarce
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • łyżka cukru lu innego słodziku: ksylitolu, syropu ryżowego itd.

Polewa:

Generalnie składniki polewy mogą być dość dowolne. Ja użyłam:

  • łyżka miodu (może być sztuczny) lub syropu ryżowego/z agawy itd.
  • pół łyżki oleju kokosowego
  • 3 łyżki dowolnych płatków bezglutenowych. Może być amarantus, proso itd. Ja użyłam bezglutenowych owsianych bo takie mi zostały.
  • pół łyżeczki cynamonu
  • jabłko pokrojone w kostkę
  • 2 łyżeczki masła orzechowego – mogą być po prostu rozdrobnione orzechy

Wegańskie pierogi leniwe – przygotowanie

pierogi:

  1. Tofu, mąkę ryżową, siemię lniane, starte jabłko, cukier, masło orzechowe wrzucić do misy miksera (z ostrzem w kształcie litery S) i wyrobić. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstego masła orzechowego.
  2. Łyżką nabierać ciasta i wrzucać do gotującej się wody. Nie należy wrzucać zbyt wielu na raz – powinien być luz w garnku.
  3. Gotować każdą porcję około 3-5 minut. Wyjmować cedzakową łyżką.

polewa

  1. W garnku rozpuścić miód (lub syrop), olej kokosowy, dodać płatki, masło orzechowe lub orzechy i cynamon. Całość chwilę podsmażyć. Na koniec wrzucić jabłka (już przy zgaszonym palniku).

Połączyć pierogi z jabłkami.

Smacznego!