Bezglutenowe placuszki bananowe to generalnie jeden z najłatwiejszych do zrobienia przepisów na szybkie śniadanie czy kolację. Kilka składników, mikser, patelnia – i gotowe! Nie potrzebujesz zamienników jajka ani nawet siemienia lnianego. Banan wystarczająco dobrze sklei placuszki.

Bezglutenowe placuszki bananowe możesz podać z dowodnymi dodatkami. Szczególnie polecam:

  • domowe dżemy, kofitury
  • świeże owoce sezonowe
  • Suszone owoce i orzechy
  • Wegańską polewę czekoladową —> PRZEPIS
  • Bita śmietanka kokosowa
  • mus jabłkowy lub inny mus owocowy

A sam przepis?

Bezglutenowe placuszki bananowe – składniki na około 5-6 placuszków.

  • 2/3 szklanki mleka roślinnego dowolnego
  • 2 czubate łyżki mąki z ciecierzycy (jeśli nie macie albo nie możecie może być jaglana, sojowa, gryczana)
  • 1 czubata łyżka mąki kukurydzianej (lub ziemniaczanej, ale kukurydziana lepsza)
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 łyżeczki soku z cytryny
  • pół banana
  • olej do smażenia

Bezglutenowe placuszki bananowe – przygotowanie

  1. Wszystkie składniki zmiksować
  2. Ciasto wylewać na rozgrzany olej
  3. Placuszki smażyć aż uzyskają złoty kolor. Przewracać je dopiero jak się zarumienią z jednej strony.
  4. Odsączyć na papierze nadmiar oleju, przestudzić, podawać z ulubionymi dodatkami.

Smacznego!