Bezglutenowe placuszki kokosowe (bez nabiału, bez jajek)

Bezglutenowe placuszki to często wykorzystywana przeze mnie alternatywa dla kanapek. Robię je na na tyle często, że muszę urozmaicać przepisy, żeby się nie znudziły. Tym razem wersja z kokosem.

Czasami trzeba pomóc w krojeniu:)
Czasami trzeba pomóc w krojeniu:)

Bezglutenowe placuszki kokosowe – składniki (na około 10-12 placuszków)

  • 300 ml wody kokosowej. Ja mam spore zapasy po promocji w Lidlu;) Jeśli jednak nie masz wody kokosowej może być mleko roślinne.
  • 1,5 szklanka mąki ryżowej. Lubię mąkę ryżową za jej neutralny smak
  • pół szklanki mąki ziemniaczanej
  • szklanka wiórków kokosowych
  • 2 łyżki siemienia lnianego + 1/3 szklanki wody
  • 1 banan
  • pół łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
  • olej do smażenia (tutaj o tłuszczach)

Składniki na kokosowo – waniliowy sos

  • szklanka gęstego mleka kokosowego
  • pół łyżeczki mąki ziemniaczanej wymieszanej w odrobinie zimnej wody
  • esencja waniliowa (lub cukier waniliowy)
  • łyżka płaska ksylitolu (lub inna substancja słodząca)

 

bezglutenowe placuszkiBezglutenowe placuszki kokosowe – przygotowanie

  1. Siemię lniane zmiksuj z bananem i dodaj do wody kokosowej.
  2. Wsyp wszystkie suche składniki i dokładnie wymieszaj, najlepiej mikserem. Ciasto powinno być dość gęste. Jeśli nie jest dodaj więcej mąki ryżowej. Jeśli jest za gęste – dodaj wody koksowej (lub mleka roślinnego)
  3. Dobrze rozgrzej tłuszcz na patelni. Proponuję zrobić próbny placuszek;) Niestety, bezglutenowe placuszki lubią się rozpadać jeśli ktoś nie ma wprawy. UWAGA! Placuszki przewracamy dopiero jak jedna strona całkowicie się usmaży.  Jeśli próbny placuszek się rozpadł do reszty masy dodaj kilka dodatkowych łyżek mąki ziemniaczanej i ponownie wymieszaj. I spróbuj jeszcze raz:) Placuszki odkładaj na papierowy ręcznik aby odsączyć nadmiar tłuszczu. Oleju nie może być za mało, ponieważ placuszki się nie usmażą, dlatego warto jego nadmiar odsączyć.
  4. Zagotuj mleko kokosowe z wanilią i ksylitolem dodaj mąkę ziemniaczaną rozrobioną w odrobinie zimniej wody. Cały czas mieszaj aż do zgęstnienia sosu. Powinien przypominać rzadki budyń.

Oczywiście sos waniliowy możesz zastąpić polewą np. z syropu daktylowego czy syropem klonowym lub po prostu zjeść placuszki z owocami i cukrem pudrem albo z roztopioną gorzką czekoladą.

Przepisy na inne placuszki znajdziesz tutaj

bezglutenowe placuszki

Zobacz więcej na moim kanale YouTube

Dowiedz się jak żyć z chorobą przewlekłą, posłuchaj rad dotyczących Twojej diety oraz zapoznaj się z najciekawszymi historiami z mojego życia!

Podobne wpisy

zapiekanka ziemniaczana

Zapiekanka ziemniaczana wegańska z bezglutenowym beszamelem.

krewetki z chorizo

Krewetki z chorizo z zielonym groszkiem(bez glutenu i nabiału)

łosoś duszony w mleku kokosowym

Łosoś duszony w mleku kokosowym z curry, porem i cytryną

bezglutenowe placuszki

Jogurtowe (roślinne) placuszki z jabłkiem bezglutenowe

5 thoughts on “Bezglutenowe placuszki kokosowe (bez nabiału, bez jajek)”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *