Budyń jaglany z siemieniem lnianym (bez mleka, bez glutenu)

Najszybszy, najprostszy deser albo drugie śniadanie – budyń jaglany. Tutaj na mleku ryżowym, z mąką jaglaną i pomarańczowym siemieniem lnianym. Gotowy w 5 minut.

Składniki na budyń jaglany:

  • 1,5 szklanki mleka ryżowego (moje było słodkie, więc nie dodawałam cukru. Można dosłodzić budyń dowolnym naturalnym słodzikiem: stewa, ksylitol, syrop ryżowy itp.)
  • 3 łyżeczki mąki jaglanej (czubate)
  • 1 łyżeczka czubata mielonego siemienia lnianego pomarańczowego. Jeśli nie mamy smakowego siemienia można użyć zwykłego mielonego i do budyniu dodać np. skórkę z pomarańczy czy ekstrakt waniliowy.
  • dowolny dżem lub sok (opcjonalnie)

 

Przygotowanie:

Zagotować szklankę mleka ryżowego. W pozostałej połowie szklanki mleka wymieszać mąkę i siemię lniane. Wlać do gotującego się mleka i mieszając gotować jeszcze przez chwilę, aż zgęstnieje. Przelać do miseczki, zostawić do wystygnięcia. Podawać z dowolnymi dodatkami: dżemem, sokiem, owocami. Smacznego!

 

Zobacz więcej na moim kanale YouTube

Dowiedz się jak żyć z chorobą przewlekłą, posłuchaj rad dotyczących Twojej diety oraz zapoznaj się z najciekawszymi historiami z mojego życia!

Podobne wpisy

zapiekanka ziemniaczana

Zapiekanka ziemniaczana wegańska z bezglutenowym beszamelem.

krewetki z chorizo

Krewetki z chorizo z zielonym groszkiem(bez glutenu i nabiału)

łosoś duszony w mleku kokosowym

Łosoś duszony w mleku kokosowym z curry, porem i cytryną

bezglutenowe placuszki

Jogurtowe (roślinne) placuszki z jabłkiem bezglutenowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *