Budyń z tapioki wymaga pewnej wprawy, ale jest miłą odmianą od tradycyjnego budyniu. Warto pamiętać, że tapiokę można kupić w dużych granulkach  i drobnych granulkach. Zdecydowanie polecam tą w drobnych granulkach. Duże gotuje się znacznie trudniej. Tapioka jest bezglutenowa i dość niedroga. Można kupić ją w dużych marketach (półki ze zdrową żywnością), w sklepach ze „zdrową żywnością”, internecie. Jak przygotować budyń z tapioki?

Budyń z tapioki – składniki na 3-4 porcje

  • szklanka drobnej tapioki
  • 4 szklanki mleka roślinnego (dowolne)
  • naturalny słodzik (np. ksylitol)
  • owoce

Budyń z tapioki – przygotowanie

Dlaczego przygotowanie budyniu z tapioki wymaga pewnej wprawy? Bo tapioka „lubi” się przypalać, rozpadać i niedogotowywać (szczególnie ta w dużych kulkach). Pojawiają się pytania:

  1. Czy tapiokę namaczać? Tak, lepiej ją namoczyć przed gotowaniem. Podczas namaczania może się torchę porozpadać, ale się tym nie przejmujemy.
  2. Czy tapiokę wrzucać do gorącego mleka? Nie, gotujemy ją w tym mleku w którym się moczyła (przygotowanie tapioki krok po kroku poniżej)
  3. Czy tapiokę należy mieszać? Tak. Uwielbia się przypalać

Jak przygotować krok po kroku?

  1. Szklankę tapioki zalać 2 szklankami mleka roślinnego. Poczekać minimum pół godziny.
  2. Zacząć gotować całość dolewając 3 szklankę mleka roślinnego i dodając ksylitol.
  3. W czasie gotowania cały czas mieszać i raz na jakiś czas dodawać po trochę płynu z czwartej szklanki.
  4. Gotować około 15 minut, aż perełki będą szkliste i miękkie
  5. Część perełek się rozpadnie, ale to nie szkodzi. One zagęszczą nasz budyń.
  6. Przelać do miseczek, zostawić do wystudzenia, przyozdobić owocami

Smacznego!

budyń z tapioki

 

Przepisy na bezglutenowe śniadania znajdziesz tutaj