Są na rynku gotowe, bezglutenowe musli crunchy. Jednak albo ich skład nie powala, albo powala cena. A tymczasem nie ma chyba nic prostszego niż domowa granola przygotowana z bezglutenowych płatków i ziaren. Jak ją zrobić?

 

Najlepsze w domowej granoli jest to, że można do niej dodać składniki, które są dozwolone na diecie eliminacyjnej. To, jakie ziarna i płatki do niej dorzucimy zależy od naszych upodobań i oczywiście alergii. Generalnie składniki to: płatki ekspandowane + ziarna + puree z jabłka + jakiś tłuszcz + coś słodkiego. Można też dorzucić suszone owoce, ale lepiej to zrobić już po upieczeniu, żeby się nie spaliły.

W tym przypadku użyłam:

Składniki (na około 3-4 porcje). Można zrobić z większej ilości składników.

  • 2 szklanki gryki ekspandowanej (może być mieszanka innych ziaren: prosa ekspandowanego, amarantusa, płatków owsianych bezglutenowych)
  • pół szklanki ziaren słonecznika (mogą być również orzechy)
  • 1 czubata łyżka masła sezamowego (można zastąpić 2 łyżkami płynnego oleju kokosowego lub jedną czubatą łyżką jeśli jest w formie stałej)
  • puree z połowy jabłka (można zastąpić puree z banana)
  • 3 łyżki syropu z agawy/daktylowego lub ksylitolu/brązowego cukru

Dlaczego na diecie eliminacyjnej warto przygotowywać produkty od podstaw? Przeczytaj tutaj