Jadłospis bezglutenowy bezmleczny (dzień 1) #TestKcalMar

Prezentuję Wam całodzienny jadłospis bezglutenowy bezmleczny. Całość ma 1600 kcal. Jest to pierwsza część tygodniowego jadłospisu w ramach testowania aplikacji KcalMar. Czas przygotowania: około 40 minut (razem z gotowaniem kaszy i warzyw). Musicie wybaczyć, że zdjęcia do tych przepisów będą miały nieco gorszą jakość, ale robię je i testuje “na żywo”. Chcę sprawdzić ile czasu to zajmuje realnie przygotowanie całodniowego menu, więc robię kilka dań na raz co raczej uniemożliwia robienie super stylizacji:)

Jadłospis bezglutenowy bezmleczny: menu na jeden dzień

 

Przepisy są na dole, na zdjęciach. Poniżej natomiast kilka uwag do nich:

  • śniadanie: owsianka na mleku ryżowym z suszonymi śliwkami i pestkami dyni. Czas zrobienia to 5 minut. Jako, że nie jem śniadania w domu tylko w pracy to postanowiłam zabrać do pracy składniki i zrobić ją sobie na miejscu.
  • 2 śniadanie: sałata z pomidorami z cytrynowym dressingiem. Ja zjem ją na podwieczorek, po powrocie z pracy ponieważ około 12 muszę zjeść solidniejszy posiłek, czyli obiad.
  • obiad: kurczak z kaszą quinoa i warzywami. Dodałam do tego przepisu więcej ziół. Tutaj cały przepis. 
  • podwieczorek: banan Tutaj nie bardzo jest co zmienić:) Może uda mi się kupić jutro lekko zielony, żeby miał więcej skrobii opornej.
  • kolacja: sałatka z brokułem: zamiast kaszy jaglanej dałam do niej quinoa. Ugotowałam po prostu te 3 łyżki więcej quinoa, którą i tak gotowałam do obiadu. Oszczędziło to czas na gotowanie kolejnej kaszy i mycie garnków:)

8

 

Jadłospis bezglutenowy  bezmleczny – przygotowanie do gotowania

Pierwszym krokiem do testowania diety były zakupy, które opisałam tutaj. Potem zabrałam się za gotowanie. Poszło całkiem sprawnie, ale postanowiłam kilka rzeczy zmienić. Poniżej zdjęcia z PDF z dietą. Po przeanalizowaniu przepisów doszłam do wniosku, że muszę:

  • zmienić kolejność serwowania. Obiad zjem około 12-13, a danie przygotowane na drugie śniadanie koło 16.30, po powrocie z pracy.
  • dodać więcej ziół
  • zmienić kaszę jaglaną w sałatce z brokułów na quinoa. Dlaczego? Żeby nie gotować 3 łyżek kaszy jaglanej. Patrząc na kolejne dni kasza jaglana na razie się nie pojawia więc nie chcę też gotować na zapas. Dlatego żeby było szybciej ugotuję o trzy łyżki kaszy quinoa więcej.

 

Jadłospis bezglutenowy bezmleczny – jak wyglądało gotowanie?

Zupełnie normalnie, chociaż nie jestem przyzwyczajona do gotowania z przepisów:) I do odważanie też nie. I początkowo wydawało mi się strasznie mało tego wszystkiego jak na całodniowe menu. Ale jak już zaczęłam robić i skończyłam to się okazuje, że jest tego całkiem sporo.

Jutro przekonam się czy uda mi się tym wszystkim najeść:) I dodam kolejną porcję przepisów z następnego dnia.

Zobacz więcej na moim kanale YouTube

Dowiedz się jak żyć z chorobą przewlekłą, posłuchaj rad dotyczących Twojej diety oraz zapoznaj się z najciekawszymi historiami z mojego życia!

Podobne wpisy

kokosanki bezglutenowe wegańskie

Kokosanki bez glutenu, wegańskie

zapiekanka ziemniaczana

Zapiekanka ziemniaczana wegańska z bezglutenowym beszamelem.

krewetki z chorizo

Krewetki z chorizo z zielonym groszkiem(bez glutenu i nabiału)

łosoś duszony w mleku kokosowym

Łosoś duszony w mleku kokosowym z curry, porem i cytryną

2 thoughts on “Jadłospis bezglutenowy bezmleczny (dzień 1) #TestKcalMar”

    1. Owies sam w sobie nie, ale uznaje się je za tak zanieczyszczony glutenem, że na diecie bezglutenowej trzeba używać płatków owsianych ze znakiem przekreślonego kłosa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *