Jogurtowe (roślinne) placuszki z jabłkiem bezglutenowe

bezglutenowe placuszki

Kiedy nie ma pomysłu na śniadanie albo lunch do szkoły lub pracy – te placuszki będą idealne!

Składniki:

  • 1 kubeczek jogurtu roslinnego (dowolny, np. sojowy, kokosowy)
  • 1 łyżka mielonego siemienia lnianego (lub jedno jajko jeśli ktoś woli)
  • Pół szklanki mąki ryżowej
  • 2 łyżki nie-czubate mąki ziemniaczanej
  • ćwierć łyżeczki sody lub proszku do pieczenia
  • Olej do smażenia
  • Jabłko (albo dwa)

Ja robię placuszki bez cukru, potem posypuję ewentualnie małą ilością cukru pudru. Jeśli lubisz słodki smak dodaj łyżkę cukru lub 2 łyżki miodu

Przygotowanie:

  1. Wymieszaj: jogurt, siemię, mąki, sodę. Ciasto powinno być bardzo gęste, tak, żeby dało się nabierać je normalną łyżką. Na patelni i tak się nieco rozpłynie
  2. Zostaw ciasto na 10 minut  – siemię lniane spęcznieje.
  3. Rozgrzej olej, nakładaj ciasto z odstępami od siebie, na każdy placuszek nałóż plasterek jabłka. jabłka w plasterkach sprawią, że placuszek lepiej się usmaży.
  4. Placuszki przewracaj kiedy już po jednej stronie są usmażone.

Do części ciasta dodałam łyżkę naturalnego kakao. Dla urozmaicenia:)

Smacznego

 

 

 

roślinne placuszki
Zobacz więcej na moim kanale YouTube

Dowiedz się jak żyć z chorobą przewlekłą, posłuchaj rad dotyczących Twojej diety oraz zapoznaj się z najciekawszymi historiami z mojego życia!

Podobne wpisy

łosoś duszony w mleku kokosowym

Łosoś duszony w mleku kokosowym z curry, porem i cytryną

bezglutenowe kluseczki jaglane

Bezglutenowe kluseczki jaglane np. do rosołu

drożdżówki bezglutenowe

Drożdżówki bezglutenowe z morelami (bezglutenowe, bezmleczne, wegańskie)

Jak przygotować kurki

Jak przygotować kurki do obiadu? Przepis na kurki (wegański, bezglutenowy)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *