Naleśnik bez glutenu i mleka. Z JAJKIEM

Naleśnik bez glutenu i mleka trochę przypomina omlet:) W sumie można powiedzieć, że jest to naleśnikoomlet. Ogromną zaletą tego dania jest możliwość podania go zarówno na słono jak i na słodko – te dwie opcje przedstawię Wam poniżej.

Naleśnik bez glutenu i mleka – składniki

Zacznijmy od tego, że przedstawione poniżej proporcje wystarczyły mi na dwa posiłki dla jednej osoby. Pierwszego dnia przygotowałam jeden, duży naleśnikoomlet i zjadłam go z owocami i jogurtem sojowym. Pozostałe ciasto zostawiłam w lodówce i kolejnego dnia rano zrobiłam małe placuszki ze szpinakiem. Polecam Wam również zrobić to samo:) No chyba, że robicie dla dwóch osób – wówczas zjecie wszystko za jednym posiedzeniem.

Składniki:

  • 4 jajka od kur z wolnego wybiegu. Kupuję tylko takie i Was też do tego zachęcam.
  • 3 łyżki mąki jaglanej
  • 2 łyżki mąki ryżowej
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej lub kukurydzianej albo z tapioki
  • 4 łyżki napoju roślinnego
  • ćwierć łyżeczki sody lub bezglutenowego proszku do pieczenia
  • tłuszcz do smażenia

Dodatki według uznania: owoce, jogurt roślinny, warzywa np. szpinak.

Naleśnik bez glutenu i mleka – przygotowanie:

  • Jajka ubij mikserem jak do ciasta, żółtka razem z białkami.
  • W czasie ubijania dodaj mąki, proszek lub sodę i napój roślinny
  • Ciasto zostaw na 10 -15 minut żeby napęczniało. Powinno mieć konsystencję dość gęstego ciasta na naleśniki. Jeśli jest zbyt rzadkie – dodaj trochę mąki. Jeśli zrobiło się bardzo gęste – odrobinę napoju roślinnego.
  • Smażenie: można smażyć małe placuszki lub duże naleśnikoomlety. Jeśli chcesz podać je na słodko to po prostu usmaż na dobrze nagrzanej patelni z niewielką ilością oleju . Przewracaj dopiero jak jedna strona się już dobrze zarumieni.
  • Jeśli chcesz przygotować je na słono posól ciasto przed smażeniem. Po wylaniu na patelnię możesz wetknąć w nie np. liście szpinaku i posypać przyprawami. Ja dodałam suszone pomidory z czosnkiem. Pamiętaj, żeby po stronie z wetkniętym liściem smażyć je znacznie krócej aby liść i przyprawy się nie spaliły. Dlatego najpierw dobrze usmaż na niedużym ogniu spód, a potem tylko na chwilę odwróć je aby dosmażyć stronę z liściem i przyprawami.

Smacznego!

 

Zobacz więcej na moim kanale YouTube

Dowiedz się jak żyć z chorobą przewlekłą, posłuchaj rad dotyczących Twojej diety oraz zapoznaj się z najciekawszymi historiami z mojego życia!

Podobne wpisy

łosoś duszony w mleku kokosowym

Łosoś duszony w mleku kokosowym z curry, porem i cytryną

bezglutenowe placuszki

Jogurtowe (roślinne) placuszki z jabłkiem bezglutenowe

drożdżówki bezglutenowe

Drożdżówki bezglutenowe z morelami (bezglutenowe, bezmleczne, wegańskie)

Jak przygotować kurki

Jak przygotować kurki do obiadu? Przepis na kurki (wegański, bezglutenowy)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *