Rogaliki drożdżowe bez glutenu i nabiału – z cynamonem!

Rogaliki drożdżowe bez glutenu i nabiału to długo było moje wyzwanie. Co innego zrobić drożdżowe ciasto, które można “wsadzić” do formy, a co innego takie, które da się rozwałkować i zawinąć. Jednak ośmielona spektakularnym sukcesem faworkowych pączków  postanowiłam wykorzystać potencjał i zrobić też rogaliki. Efekt – boski!

Rogaliki drożdżowe bez glutenu i nabiału – wskazówki na początek

Aby było Wam łatwiej zapoznajcie się najpierw ze wskazówkami:

  • Im drobniej zmieloną macie mąkę tym lepiej wychodzą ciasta bezglutenowe. Ja korzystam z mąki ryżowej kupowanej w sklepach azjatyckich, takiej w przeźroczystej folii. Jest dużo bardziej “miałka” niż te standardowe.
  • Używajcie świeżych drożdży. Lepiej dźwigają ciasto niż suszone.
  • W tym przepisie lepiej użyć mielonego siemienia niż mąki z lnu. Mielone siemię jest nieco grubsze. Ale jak macie mąkę z lnu tez będzie ok.
  • Przy wałkowaniu nie żałujcie mąki. Trzeba podsypywać żeby się lepiło.
  • Można zrobić farsz bez orzechów. Można zrobić z samymi powidłami.

Rogaliki drożdżowe bez glutenu i nabiału – składniki na około 10 – 15 sztuk

Na zaczyn:

  • 25 gramów świeżych drożdży
  • pół szklanki napoju roślinnego (sojowy, ryżowy itd)
  • Pół szklanki cieplej wody
  • 2 czubate łyżki mielonego siemienia lnianego
  • łyżeczka cukru
  • 2 łyżki mąki ryżowej

Drożdże rozdrobnić w ciepłym mleku z wodą, Dodać pozostałe składniki, zostawić na 15 – 20 minut.

Na ciasto

  • Przygotowany zaczyn
  • 1,5 szklanki mąki ryżowej + ok 0,5 szklanki do podsypywania
  • 0,5 szklanki mąki z tapioki (lub ziemniaczanej, lub z ryżu kleistego)
  • 0,5 szklanki cukru
  • 2 czubate łyżki miękkiego (nie z lodówki) oleju kokosowego (możesz użyć jeśli nie ma być wegańskie masła klarowanego)

Na nadzienie

  • Łyżka oleju kokosowego
  • łyżeczka czubata cynamonu
  • łyżka cukru
  • garść mocno rozdrobnionych orzechów laskowych

Ewentualnie – powidła śliwkowe

Rogaliki drożdżowe bez glutenu i nabiału
Rogaliki drożdżowe bez glutenu i nabiału

Rogaliki drożdżowe bez glutenu i nabiału – przygotowanie

  1. Do wyrośniętego zaczynu dodaj mąki, cukier, olej kokosowy i dobrze wymieszaj. Ja użyłam robota z hakiem do ciasta drożdżowego.
  2. Pozostaw do wyrośnięcia na około 20 minut.
  3. W tym czasie w małym garnku rozpuść olej i cukier z cynamonem, chwilę pogotuj, dodaj orzechy, przestudź.
  4. Wyrośnięte ciasto powinno dać się dzielić na porcje. Jeśli jest zbyt kleiste i lejące – podsyp mąką i wymieszaj
  5. Ciasto małymi porcjami wykładaj na obsypany blat lub stolnicę, wałkuj na grubość ok. 3 mm. Wytnij kwadrat.
  6. Kwadrat podziel na trójkąty, każdy z nich posmaruj farszem. Możesz na masie cynamonowej wyłożyć też powidła śliwkowe. Mogą być same powidła.
  7. Zawijaj od szerokiej strony do wąskiej i układaj na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce.
  8. Piecz około 20 minut w temperaturze 180 stopni z termoobiegiem

SMACZNEGO!

 

Rogaliki drożdżowe bez glutenu i nabiału
Rogaliki drożdżowe bez glutenu i nabiału

 

Zobacz więcej na moim kanale YouTube

Dowiedz się jak żyć z chorobą przewlekłą, posłuchaj rad dotyczących Twojej diety oraz zapoznaj się z najciekawszymi historiami z mojego życia!

Podobne wpisy

zapiekanka ziemniaczana

Zapiekanka ziemniaczana wegańska z bezglutenowym beszamelem.

krewetki z chorizo

Krewetki z chorizo z zielonym groszkiem(bez glutenu i nabiału)

łosoś duszony w mleku kokosowym

Łosoś duszony w mleku kokosowym z curry, porem i cytryną

Kozie mleko dla niemowlaka

Kozie mleko dla niemowlaka. Czy dziecko może pić kozie mleko?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *