Bezglutenowa przekąska: “serowe” kuleczki z awokado (wegańskie)

Ciekawa i oryginalna w smaku bezglutenowa przekąska dla wielbicieli awokado. Przyznam, że awokado na ciepło mnie nie przekonywało do końca, ale postanowiłam spróbować. Kuleczki są dość słone i lekko ostre. Ja widzę je jako zdrowszą przekąskę na imprezę. Muszę to napisać, że nie wszystkim mogą smakować – wśród moich “próbowaczy” zdania były podzielone, z przewagą na tak:) Dlatego sprawdźcie sami.

Proporcje na 1 awokado (6-7 kuleczek)

  • 1 dojrzałe awokado
  • 6 łyżeczek czubatych płatków drożdżowych
  • 1/4 szklanki kaszki jaglanej (lub drobno zmielonych płatków jaglanych)
  • 1/4 łyżeczki soli (około, zależy od soli)
  • odrobina soku z cytryny
  • szczypta ostrej papryki czerwonej
  • polenta na panierkę
  • olej do smażenia

Opcjonalnie: świeża kolendra

Bezglutenowa przekąska z awokado – przygotowanie:

Awokado zmiksować z sokiem z cytryny (i kolendrą jeśli dodajemy) i dodać kaszkę jaglaną, płatki drożdżowe, sól i paprykę. Jeśli masa nie będzie chciała się lepić dodać więcej kaszki jaglanej. Masa powinna być dość słona i delikatnie pikantna. Kuleczki obtoczyć w polencie i smażyć z każdej strony aż będą rumiane. Odsączyć na papierowym ręczniku. Można podawać ciepłe (najlepiej) lub wystudzone.

4

 

Zobacz więcej na moim kanale YouTube

Dowiedz się jak żyć z chorobą przewlekłą, posłuchaj rad dotyczących Twojej diety oraz zapoznaj się z najciekawszymi historiami z mojego życia!

Podobne wpisy

zapiekanka ziemniaczana

Zapiekanka ziemniaczana wegańska z bezglutenowym beszamelem.

krewetki z chorizo

Krewetki z chorizo z zielonym groszkiem(bez glutenu i nabiału)

łosoś duszony w mleku kokosowym

Łosoś duszony w mleku kokosowym z curry, porem i cytryną

bezglutenowe placuszki

Jogurtowe (roślinne) placuszki z jabłkiem bezglutenowe

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *