Śniadanie “na drogę” – czyli kaszka jaglana z orzechami

Szczelne pudełko do którego można nalać płynne danie do skarb. Jak już mówiłam warto przygotowywać sobie śniadanie dzień wcześniej, żeby rano mieć co zabrać do pracy, lub na wyjazd służbowy. Przepis na kaszkę prosty, szybki i pozostawiający dużą dowolność doboru dodatków

5

 

Mądry Polak po szkodzie, mądra ja po wyjeździe. Nic nie zabrałam na służbowy wyjazd i to okazało się błędem. Liczyłam jednak, że w drodze da się coś kupić – przeliczyłam się. Dlatego następnym razem zabiorę porządne drugie śniadanie. Na przykład kaszkę jaglaną z orzechami i suszonymi owocami.

Składniki:

  • 2 szklanki mleka roślinnego
  • 0,5 szklanki drobnej kaszki jaglanej lub płatków jaglanych
  • łyżka masła orzechowego lub migdałowego (opcjonalnie)
  • jaglanka ekspandowana do posypania
  • syrop daktylowy do słodzenia
  • ulubione dodatki: orzechy, suszone owoce

Mleko zagotowujemy, wsypujemy kaszkę lub płatki i gotujemy jeszcze przez chwilę. Jeśli jest za mało gęste można dosypać kaszki, jeśli za gęste dolać mleka.

Na koniec dodajemy syrop daktylowy, masło orzechowe i mieszamy. Posypujemy wybranymi dodatkami i jaglanką

Pakujemy do pudełka na wynos i następnego dnia zabieramy do pracy.

Jak wykorzystać proso w kuchni? Zajrzyj tutaj!

 

Zobacz więcej na moim kanale YouTube

Dowiedz się jak żyć z chorobą przewlekłą, posłuchaj rad dotyczących Twojej diety oraz zapoznaj się z najciekawszymi historiami z mojego życia!

Podobne wpisy

kokosanki bezglutenowe wegańskie

Kokosanki bez glutenu, wegańskie

zapiekanka ziemniaczana

Zapiekanka ziemniaczana wegańska z bezglutenowym beszamelem.

krewetki z chorizo

Krewetki z chorizo z zielonym groszkiem(bez glutenu i nabiału)

łosoś duszony w mleku kokosowym

Łosoś duszony w mleku kokosowym z curry, porem i cytryną

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *