Wegański sos do szparagów – bezglutenowy

Ten przepis traktuję jako przebłysk geniuszu. I przypadku. Robiąc ciasto i szukając intensywnie czegoś, co w konsystencji będzie przypominało żółtko stworzyłam bazę do sosu, który doskonale sprawdzi się do szparagów. Jak wiadomo klasyczny sos zawiera masło i żółtko, co raczej nie jest wskazane na diecie eliminacyjnej. Zaś ten wegański sos do szparagów składa się z… cieciorki! I, o dziwo, na prawdę dobrze to razem gra!

Składniki na wegański sos do szparagów:

  • pół puszki cieciorki (odsączonej)
  • 3 łyżki wody
  • 2 łyżki oleju kokosowego-tutaj polecam rafinowany, który nie ma smaku. Jeśli użyjemy nierafinowanego sos będzie miał posmak kokosa
  • sól, pieprz, 2 łyżeczki soku z cytryny
  • 2 łyżeczki musztardy
  • 2 łyżeczki płatków drożdżowych (opcjonalnie)

Wszystkie składniki bardzo dokładnie zmiksować blenderem.

 

Zobacz więcej na moim kanale YouTube

Dowiedz się jak żyć z chorobą przewlekłą, posłuchaj rad dotyczących Twojej diety oraz zapoznaj się z najciekawszymi historiami z mojego życia!

Podobne wpisy

krewetki z chorizo

Krewetki z chorizo z zielonym groszkiem(bez glutenu i nabiału)

łosoś duszony w mleku kokosowym

Łosoś duszony w mleku kokosowym z curry, porem i cytryną

bezglutenowe placuszki

Jogurtowe (roślinne) placuszki z jabłkiem bezglutenowe

bezglutenowe kluseczki jaglane

Bezglutenowe kluseczki jaglane np. do rosołu

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *