Wegańskie pierogi leniwe z tofu, jabłkami i polewą z orzechów i cynamonu. Bezglutenowe

Wegańskie pierogi leniwe to kolejna propozycja w stylu: jak zrobić coś, co składa się z twarogu, jajek i mąki pszennej w wersji bez nabiału  glutenu. U nas w domu leniwe pierogi były propozycją szybkiego obiadu lub kolacji. Zamiast twarogu można z powodzeniem użyć tofu, ale trzeba kilku dodatków, które podkręcą smak: masło orzechowe, jabłko, cynamon.

Wegańskie pierogi leniwe – składniki

  • kostka tofu o neutralnym smaku
  • 1 łyżka mąki lnianej (czyli po prostu zmielonego siemienia lnianego)
  • pół szklanki mąki ryżowej
  • 1 jabłko starte na tarce
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • łyżka cukru lu innego słodziku: ksylitolu, syropu ryżowego itd.

Polewa:

Generalnie składniki polewy mogą być dość dowolne. Ja użyłam:

  • łyżka miodu (może być sztuczny) lub syropu ryżowego/z agawy itd.
  • pół łyżki oleju kokosowego
  • 3 łyżki dowolnych płatków bezglutenowych. Może być amarantus, proso itd. Ja użyłam bezglutenowych owsianych bo takie mi zostały.
  • pół łyżeczki cynamonu
  • jabłko pokrojone w kostkę
  • 2 łyżeczki masła orzechowego – mogą być po prostu rozdrobnione orzechy

Wegańskie pierogi leniwe – przygotowanie

pierogi:

  1. Tofu, mąkę ryżową, siemię lniane, starte jabłko, cukier, masło orzechowe wrzucić do misy miksera (z ostrzem w kształcie litery S) i wyrobić. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstego masła orzechowego.
  2. Łyżką nabierać ciasta i wrzucać do gotującej się wody. Nie należy wrzucać zbyt wielu na raz – powinien być luz w garnku.
  3. Gotować każdą porcję około 3-5 minut. Wyjmować cedzakową łyżką.

polewa

  1. W garnku rozpuścić miód (lub syrop), olej kokosowy, dodać płatki, masło orzechowe lub orzechy i cynamon. Całość chwilę podsmażyć. Na koniec wrzucić jabłka (już przy zgaszonym palniku).

Połączyć pierogi z jabłkami.

Smacznego!

Zobacz więcej na moim kanale YouTube

Dowiedz się jak żyć z chorobą przewlekłą, posłuchaj rad dotyczących Twojej diety oraz zapoznaj się z najciekawszymi historiami z mojego życia!

Podobne wpisy

krewetki z chorizo

Krewetki z chorizo z zielonym groszkiem(bez glutenu i nabiału)

łosoś duszony w mleku kokosowym

Łosoś duszony w mleku kokosowym z curry, porem i cytryną

bezglutenowe placuszki

Jogurtowe (roślinne) placuszki z jabłkiem bezglutenowe

bezglutenowe kluseczki jaglane

Bezglutenowe kluseczki jaglane np. do rosołu

2 thoughts on “Wegańskie pierogi leniwe z tofu, jabłkami i polewą z orzechów i cynamonu. Bezglutenowe”

  1. Witam, przepis bardzo atrakcyjny ale nie dostepny dla nas ze względu na mąkę ryżową.Proszę zaproponować inną ale nie kukurydziana, ziemniaczana i żadna z glutenem ( alergia pokarmowa).
    DZiękuję Jola

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *