Kotlet… Kotlet mielony to klasyka polskiego obiadu. Bezmięsne wersje kotletów podbijają internet i talerze nie tylko wegetarian. W kotlecie przydaje się bułka, żeby był wilgotny i nie twardy. I jajko – żeby się skleił. Na szczęście na diecie eliminacyjnej mamy taki wspaniały produkt jak kasza jaglana. Nie dość, że świetnie pełni funkcje bułki to jeszcze skleja. Prosty przepis na kotlety na niedzielny obiad:)

Wegańskie, bezglutenowe kotlety z soczewicy, marchewki i płatków jaglanych.

Składniki:

  • 1 szklanka suchej, czerwonej soczewicy
  • pół szklanki suchych płatków jaglanych (może być kasza jaglana jeśli została np. z poprzedniego dnia)
  • woda do gotowania
  • olej kokosowy do smażenia
  • 1 cebula
  • 2 marchewki
  • 5 łyżek sezamu
  • przyprawy: sól, pieprz, pieprz ziołowy, gałka muszkatołowa , łyżka soku z cytryny

 

Przygotowanie:

  1. Ugotować soczewicę: wcześniej moczyć ziarna (najlepiej przez noc) w przegotowanej wodzie. Wylać wodę w której się moczyło i ugotować soczewicę w proporcji 1:2 (1 szklanka soczewicy na 2 szklanki wody). Czerwona soczewica gotuje się krótko, ok 15 minut.
  2. Ugotować płatki jaglane: pół szklanki płatków jaglanych w szklance wody. Jeśli w trakcie gotowania płatki wchłonął całą wodę to odrobinę dolać. Płatki gotują się około 3- 5 minut. Zamiast płatków można użyć kaszy jaglanej jeśli np. została z poprzedniego dnia.
  3. Cebulę i marchewkę obrać, pokroić. Podsmażyć na oleju kokosowym, dodać odrobinę wody i poddusić pod przykryciem aż warzywa lekko zmiękną.

Mamy już wszystkie potrzebne składniki, co dalej?

 

Dodatkowa informacja! Z tej masy można zrobić również jaglany pasztet. Jeśli przygotujecie podwójną porcję wystarczy przełożyć masę do podłużnego naczynia do pieczenia wyłożonego pergaminem i piec około 20 minut w temperaturze 200 stopni z termoobiegiem. Pasztet powinno się wyciągać z formy i kroić dopiero po wystygnięciu.